3 i Berlin

Idag är det 14 dagar kvar tills det bär av mot Berlin igen. 14 dagar tills jag kan rita dit ett par X på uppleva-listan. Om det är en fråga jag har fått 100 gånger så är det just om det finns något kvar att upptäcka nu, efter 40 resor till Berlin. Och självklart finns det det! Precis som vilken annan (stor)stad som helst så poppar det upp nya guldkorn som förgyller tillvaron, nya områden man upptäcker eller allmän förändring som gör staden som ny. Och precis som med vad som helst, så kan du alltid lära dig något nytt och upptäcka något nytt. Evolution :)
 
Som jag skrev tidigt i våras (eller i vintras beroende på vem du frågar ;) så vill jag i sommar upptäcka fler områden i Berlin (se bild nedan). Jag vill prova på fler matställen och då framför allt snacksställen. Alltså brunch-, eller mellishak. Jag är ingen kaffe-människa, så därför har jag inte provat på så många caféer i stan, men det får det bli ändring på nu. Geist im Glas, Daluma eller Haferkater är tre ställen jag hade velat spana in, till exempel.
 
 
0 kommentarer publicerat i Platser i Berlin, Äta och dricka i Berlin;
Taggar: Berlin, Daluma, Geist im Glas, Haferkater, Kreuzberg, Prenzlauer berg, Wilmersdorf, bergmannkiez, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, charlottenburg, hackescher markt, kollwitzkiez, moabit, neukölln, schöneberg, spreebogen park, treptow
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...