Facciola, vinbar i Berlin

Pic: Eatalian food week Berlin
 
Innan jul så var jag, tillsammans med delar av min familj, på Facciola som är en vinbar nere i mysigaste Kreuzberg. På TripAdvisor har de fått så fina recensioner att jag aldrig tvekade att gå dit för en smakbit. När vi kom dit fick vi det sista lediga bordet (i den lilla lilla lokalen) då två stora sällskap just skulle droppa in, så möjligtvis var det på grund av detta som jag blir lite tveksam till om jag kommer bli en av dem som ger en glimrande recension.
 
Jag tog först en tapastallrik, och delade med Christer, och den var absolut fantastisk. För den skulle jag kunna gå dit igen och vinet som vi drack var gott. Men maten som kom sen blev lite av en besvikelse. Facciola ändrar meny, vad jag förstod, beroende på vad de har hemma (så kanske till och med varje dag?), så idag skulle jag kanske kunna få något helt annat, en bättre smakupplevelse?
 
Upplevelsen överlag var märklig men gav oss ändå ett par skratt. Som när vi ville betala med kort, för de tar kort, men sedan kom tillbaka till oss och säger att om vi vill betala med kort måste vi vänta i 20 minuter, för hon som vet hur kortbetalaren funkar står och lagar risotto och det kan man inte gå ifrån... haha! I vilket fall; vill ni käka god tapastallrik och sippa gott vin i Kreuzberg - ta en tur till Facciola. Vill ni ha spännande huvudrätt? Gå till någon annan restaurang i närområdet. Spana in deras hemsida här.

0 kommentarer publicerat i Äta och dricka i Berlin
Taggar: Berlin, Best of Berlin, Eatalian food week, Facciola, Kreuzberg, Vinbar, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, tapas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...