Ta bussen till Berlin

För två veckor sedan, när jag var nere i Berlin för att kirra mit nya boende, så tog jag bussen ner. Flixbus blev det för att priserna var så bra = billigt. Billigt! Jag åkte nattbuss ner och nattbuss hem och biljetterna, som jag båda gångerna bokade med endast några timmar till avgång, kostade mig 250;- stycket.
 
På vägen ner från Malmö var det ganska gott om plats i bussen, jag fick ett helt eget säte med två platser att bre ut mig på under natten, vilket var skönt när man skulle försöka sova. På vägen hem däremot var bussen knödd till bredden och inga lediga säten var inom synhåll. Det var till och med så fullt så att folk fick sitta i trappan, på den dubbeldäckade bussen, till första stoppet. Farligt i min synvinkel och korkat av bolaget att låta fler köpa biljett än vad som finns platser ombord.
 
Så, summa summarum; vill du åka billigt till och från Berlin är detta ett superbra sätt. Om du vill åka bekvämt, not so much. (Och, om du vill åka - kom i tid till bussen så att du säkert får en plats, och inte behöver sitta på golvet under turens gång...)
 
 
0 kommentarer publicerat i Resa till Berlin
Taggar: Berlin, Best of Berlin, Flixbux, Resa med buss, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, resa till Berlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...