Shopping på Alexanderplatz

I sommar så ska (äntligen) Primark öppna på Alexanderplatz och nu är det bara två år sedan som jag först fick för mig att det skulle ske... :p Den enorma lokalen ligger vid torget (där jag tidigare har berättat att de ofta har festivaler och liknande (den blåa pricken nedan på kartan)) och kommer nog svälja en hel del människor tänker jag mig.
 
I dagsläget finns Primark vid Walther-Schreiber-Platz (U9 mot Rathaus Steglitz) och där är ofta mycket folk som försöker hitta bästa fynden.
 
Vid Alexanderplatz, där den nya butiken ska öppna, finns förstås en massa andra butiker då galleriorna frodas här. Två av de mest kända är Alexa, som huserar en maaaaassa butiker och kända varumärken, och Kaufhof som liknar NK i kvalité och upplägg.
 
Är du sugen på att go bananas på shoppingfronten kan du med andra ord åka till Alexanderplatz och nog bli mer än nöjd :)
 
 
 
1. Primark
2. Alexa
3. Galeria Kaufhof
Övriga röda prickar; trevliga butiker, bland annat C&A och New Yorker.
 
Du tar dig hit med S-/U-bahn till Alexanderplatz (S-/U-grundplats ("Alla vägar leder till Alexanderplatz"...))
 
Alexas hemsida: LÄNK
Galeria Kaufhofs hemsida: LÄNK

0 kommentarer publicerat i Shoppa i Berlin
Taggar: Alexa, Berlin, Galeria Kaufhof, Kaufhof, Primark, Shopping, alexanderplatz, best of berlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...