"Uteställen" i Berlin

På tal om Café am Neuen See, som jag skrev om härom dagen, så måste jag delge en gammal goding till lista från iHeartBerlin. Ett gäng trevliga uteställe - som i ställen utomhus - att besöka när värmen slår på. Några, så som ovan nämnda Café am Neuen See, står med på listan liksom Klunkerkranich och Badeschiff (ofc!) men ett par nya guldkorn har smugit sig in.
 
Birgit & Bier har jag varit och nosat på ett par gånger men inte landat in på än - strax får det planeras ett besök hit med andra ord. Holzmarkt / Pampa verkar vara ett grymt mysigt ställe - lägger det på listan helt enkelt. Och Haubertaucher. Hit har jag än så länge bara gått förbi på kvällstid när det vankats fest på Revaler straβe men ett besök dagtid får även det planeras snarligen.
 
Spana in hela listan med tips här via iHeartBerlin och läs mer om ställena jag nämner ovan. Åh, med värmen som har intagit Berlin de senaste dagarna tror jag bestämt att jag får nosa mig till närmsta vattenhål snart!
 
Haubentaucher. - Pic: travelandleisure.com
0 kommentarer publicerat i Sommar i Berlin
Taggar: Berlin, Best of Berlin, Birgit & Bier, Café am Neuen See, Haubentaucher, Holzmarkt, I Heart Berlin, Klunkerkranich, Pampa, bada i berlin, badeschiff, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, sommar, sommar i Berlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...