Guideturer i Berlin

För ett tag sedan ramlade jag över den här sammanställningen över saker att göra i Berlin som jag faktiskt tycker tog upp en bra mix. Normalt sett när jag går in på länkar över vad man ska lägga tid på i Berlin är det endast klassiker som dyker upp, som TV-tornet, East side gallery, Brandenburger Tor osv. Och inte för att dessa ska missas, jag tycker definitivt att man ska besöka de klassiska sevärdheterna i Berlin men de flesta vet redan om att de finns. Om du kan promota något ska det väl vara saker som färre vet finns, tänker jag? I vilket fall så tog Miss Tourist upp en del bra saker, bland annat ett par guideningar jag tänkte tipsa lite extra om;
 
Free tour of Berlin. Gratis vandringar genom stan där du helt enkelt bidrar med det du tycker vandringen var värd. Spännande koncept där varje guide efter eget huvud sätter agendan och rutten.
 
Bike tour Berlin. Guidetur på cykel genom Berlin kan knappast gå fel. Berlinarna cyklar mycket (anledningen till att min cykel åker ner till Berlin i sommar) och det är så smidigt att ta sig snabbt över stan på så vis. Så varför inte ta en tripp på cykel genom stan?
 
Alternative Berlin free tour. Även detta gratis guidening genom stan, till fots. Denna gång med mer alternativt fokus och mycket på street art runt om i stan. Upptäck Berlin som en Berlinare, och jag kan hålla med om detta. Du har inte sett Berlin förrän du har vandrat genom knasiga gränder (eller något sådant).
 
 
0 kommentarer publicerat i Se & göra i Berlin, Sevärdheter i Berlin;
Taggar: Alternative Berlin free tour, Berlin, Best of Berlin, Bike tour Berlin, Free tour of Berlin, Guidening i Berlin, Ich bin ein Berliner, Miss Tourist, beginner's guide, berlinblogg, berlinguide, berlintips, berlintur, best of berlin, bestofberlin, guide, guidetur, tour in Berlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...