Zimt und Zucker / Fika ftw

På tal om flytten till Berlin kan jag berätta att Berlin har förändrat mig. Innan jag flyttade till Berlin tränade jag fem dagar i veckan, en massa timmar spenderades i gruppträningssalen och det var där jag la min tid. Här i Berlin har jag bara lyckats dra mig till ett gym en handfull gånger. Det brukar jag dock kompensera med att gå otroligt mycket. Två mil om dagen brukar det minst bli och det är genom detta promenerande, som jag pratat om tidigare, jag upptäcker saker till bloggens inlägg.
 
Men, inte nog med att gymmet har ersatts mot promenadskor, mitt träningssug har även ersatts med fikasug... Ett par gånger i veckan kan jag få för mig att unna mig smarriga saker och i måndags var ett sådant tillfälle. Zimt und Zucker är ett café som jag vandrat förbi så många gånger, då det ligger längst med Spree som är ett av mina favoritpromenadstråk. Mitt emot Friedrichstraβes S-bahnstation, på norra sidan av Spree, hittar du en finfin gul byggnad med finfint innehåll.
 
Jag smaskade i mig en hög amerikanska pannkakor med mängder av blåbär på toppen. Min kropp kanske inte hade mått allt för bra av att göra detta ar dag, men snart ska jag minsann gå dit igen för att prova deras crepes (ja, pannkaksfreak...) för de såg också sjukt bra ut. För övrig info drack jag även en fabulös chai latte. Tyvärr inte alla ställen i stan som gör en chai rättvisa.
 
 
0 kommentarer publicerat i Äta och dricka i Berlin
Taggar: Berlin, Best of Berlin, Chai Latte, Zimt und Zucker, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, fika, pannkakor, pannkuche
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...