#JustDoIt / Flytten till Berlin, pt I

I förra veckan, när jag tog bussen tillbaka till Berlin efter att spenderat en vecka i Småstaden, lyssnade jag på den relativt nystartade podcasten Make a living. Linda (som jag mötte på en middag för lite mer än en månad sedan) och Anna pratar om hur man kan göra karriär med hjärtat och i senaste avsnittet om hur flytten till Berlin, för Lindas del, skedde och hur det är att jobba utomlands. Ett podcast-tips med andra ord för er som blir sugna på att sprida vingarna en aning eller bara vill veta mer om hur kulturer skiljer sig åt.
 
En sak som många har sagt till mig efter att jag till sist tog steget till att flytta till Berlin är "wow, så modig du är". Kanske är det jantelagen i mig så strular men jag känner faktiskt ne, inte är väl jag modig. Men, något jag har blivit mer och mer på senare år är målmedveten. Jag är också någonstans övertygad om att Gunde Svan har rätt i att ingenting är omöjligt (sjukt mycket, i vilket fall) och att tiden är nu. Tiden är nu för vad som helst! Så ta dig i kragen, utmana dig själv och gör mål av dina drömmar istället för att bara ha dem som punket på en lista. Själv har jag en väldigt lång bucketlist på 100 punkter, där målet är att ha bockat av dem alla innan jag dör. Snabba puckar, då flera måste göras varje år. Sätt mål, gör en ruta, och gör sen ett kryss. En bättre känsla finns inte ♥
 
Bjussar på en piffig bild på mig själv, sådär i skenet från en bloggdator ;)
 
Kommentera gärna ifall ni vill ha tips, råd eller bara bolla med någon över att ta steget ut. Än är det inte försent (because it never is!).

0 kommentarer publicerat i Flytta till Berlin, Leva i Berlin;
Taggar: Berlin, Best of Berlin, Flytta utomlands, Just do it, Make a living, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, flytta, flytta till Berlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...