Buchkantine: Böcker och mat

Ett par minuters promenad från där jag bor ligger Buchkantine. Detta är en bokhandel / café / restaurang som ligger alldeles ovanför Sprees gångväg som jag dagligen vandrar. För ett par veckor sedan smakade i alla fall jag och min gamla japanska roomie (som jag alltså delat lägenhet med) fantastiska hamburgare där. Jag valde en med brie, honung och valnötter vilket verkligen fick två tummar rakt upp i luften.
 
Jag gillar Buchkantines mat, jag gillar deras läge och jag gillar deras udda koncept. Inne i cafét kan du alltså köpa böcker eller läsa ett par rader innan du intar din måltid. Varför inte?! Om du har vägarna förbi Moabit tycker jag därför lätt att du ska gå hit en fin dag. Spana in deras hemsida här om du har hunnit bli nyfiken :)
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...