Snö i Berlin / Pulkaåkning i Berlin

Liksom i Småstaden, där jag befinner mig just nu i väntan på att vårens kursböcker ska anlända, så är det även snö i Berlin just nu. Härligt med lite vinterkänsla som lyser upp kvällsmörkret! (Så länge det ligger vitt på marken vill säga - slask är något av det värsta jag vet. Brr!) Jag har därför fiskat upp en karta med pulkabacks-tips. För vad är roligare än pulka på vintern? Okej, du kan få låtsas som att det är skidåkning eller liknande men jag vet sanningen... ;)
 
I Berlin finns en massa småbackar som känns lovande för lite pulkaåkning i vilket fall, men den högsta av dem alla (innan för city-ringen i alla fall) är ju så klart Viktoriapark. "Berlins enda kulle", som en del Berlinare så skämtsamt omnämner den som. Kartan utgår som vanligt från U-bahnkartan och du ser den här nedan. För förstoring - klicka på bilden, så kommer du till LocaFox som har skapat den.
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...