Ritter Butzke

Till skillnad från Matrix som är ett relativt litet och skandinaviskt uteställe i Berlin så har vi Ritter Butzke. Ett enormt place med en massa olika dansgolv (och med det en massa versioner av techno ;) och även olika typer av barer, rum och uteplatser. Ett av de första uteställena jag besökte i Berlin, faktiskt och jag gillar variationen som du kan få samt att de tar in alla (om du har åldern inne) som står i kö. Annars kan det på vissa ställen runt om i stan vara lite godtyckligt i vilka de vill ska komma innanför klubbdörrarna för kvällen, tyvärr.
 
Ritter Butzke öppnar i regel upp dansgolven runt klockan 00.00 och på helgen kan du hålla på från midnatt på fredag till förmiddag på söndag. Dygnet runt-party alltså. Crazy! Första gången jag var här klev vi innanför dörrarna klockan 04.00 och gick hem vid 07.00. Och då stod det folk i kö för att komma in... Berlin i ett nötskal :p
 
Du kan läsa mer om vad som är på gång på Ritter Butzke via deras hemsida. För är det någonstans där festen aldrig sover så är det här. Inträdet kan jag även tänka mig skiftar beroende på tillfälle men räkna med 10 € i alla fall.
 
Random bild jag tog när jag var på Ritter Butzke senast i deras Hüttenbar som ser ut som en liten disco-alpstuga.
0 kommentarer publicerat i Uteställen i Berlin
Taggar: Berlin, Best of Berlin, Kottbusser Tor, Ritter Butzke, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, klubbar, uteställen
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...