Påsk i Berlin 2017

Ja, idag inleds påskhelgen (i Berlin). Som vanligt så tar Berlinarna tillfället i akt att fira det som firas kan och ordnar marknad och fest varthelst du styr dina steg. Marknaderna i Spandau brukar jag tycka är trevliga, småstadstjej som jag är (eller i alla fall har varit?) och de kommer även ha en marknad på Breitscheidplatz - den första i ordningen efter tragedin som hände i julas...
 
Det kommer även bjudas in till konsert lite här och där i stan, så spana in Visit Berlins länk här för mer information om lägen och tider. Visit Berlin har även gjort ett samlat blogginlägg med tips kring helgen här. För den partysugne är det bland annat ett friluftsrave på Birgit & Bier vid Schlesisches Tor på lördag. Hoppas vädret är med oss då! Även här via tidningen Tagesspiegel kan du hitta ett och annat tips. Påskbrasa till exempel, låter ju mysigt! Som vanligt är tyskarna bra på att ha butiksstängt på alla röda dagar, men på lördag kan du shoppa i stan precis som vanligt. Själv kommer jag försöka mig på parkhäng, om vädret kan hålla sig i shack, och njuta allt vad tygen håller av mitt underbara älskade Berlinliv ♥
 
Pic: dpa / Hannibal Hanschke
0 kommentarer publicerat i Se & göra i Berlin
Taggar: 2017, Berlin, Best of Berlin, Birgit & Bier, Breitscheidplatz, Helgdagar i Berlin, Schlesisches Tor, Tagesspiegel, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, påsk, påsk i Berlin, spandau, visit berlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...