Marknader i Berlin

Åh, härom dagen hittade jag denna lista (och karta) över en massa mysiga marknader i Berlin. Nu när våren har kommit till Berlin är strävan ännu större att vandra ut, spana in lokala marknader och gå på jakt efter krimskrams jag inte visste att jag behövde. Just nu är vädret som väder är mest - lynnigt, denna gången i stora penseldrag, men ändå. Eftersom jag är en listperson av rang tänker jag mig göra en sammanställning så småningom över vilka jag ska besöka och bocka av dem en efter en. (För övrigt det bästa med att vara just en listperson - glädjen över att få göra den där bocken bredvid saken du har velat göra så länge. Ka-ching!)
 
Spana in kartan här nedan och gå sedan in på länken ovan för mer utförliga beskrivningar. Mina favoritmarknader i dagsläget är den på Boxhagener Platz, Mauerpark (big surprise på den eller :p ), loppisen på Arkonaplatz eller Ostbahnhof, eller matmarknaden på Kollwitzplatz. Mysigare kan det knappast bli. Eller kan det? Dags att upptäcka!
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...