Sommar vs höst i Berlin

Jag har alltid påstått att våren och sommaren är Berlins bästa tidpunkt. Allt kommer till liv i stan, det är mer liv och rörelse och - det bästa - alla strandbarer och caféer flyttar ut. Så härligt! Nu är det höst i Berlin och trots att jag lätt hade klarat mig utan regnet som skvätter lite nästan varje dag här just nu är det vackert. Jag ser djur (ekorrar älskar Berlin, har jag berättat det?!) som boar in sig i buskarna, människor som sliter tag i de sista solstrålarna med en filt på uteserveringarna och alla som i stilla mak promenerar med vackra halsdukar runtom sig. Och löven och kanalerna. Möjligtvis är de vackrare än aldrig förr... Så trots att jag föredrar Berlins varmare dagar är dessa fina. Och jag håller kvar vid dem, så länge det går ♥
 
Höst...
 
... eller sommar?
 
0 kommentarer publicerat i Allmäna tips & info om Berlin
Taggar: Berlin, Best of Berlin, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, herbst, höst i Berlin, sommar i berlin, sommer, vackert i Berlin, vs
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...