Best of Berlin, september 2016

Ett försök till att göra ett nytt grepp här på bloggen med en recap av föregående månads inlägg. Ja, det har faktiskt varit oktober i hela nio dagar, men vi tar det som det kommer. Här kommer i alla fall en sammanfattning av september här på bloggen.
 
I september skrev jag inlägg om;
 
Berlin Art Week. Kom du iväg för att spana in något av stadens gallerier eller konstateljeer här? Om inte, missa inte nästa gång. Detta är ett återkommande evenemang så gör dig redo för nästa runda.
 
Bio på engelska i Berlin. Åh, här är jag sugen på att spana in någon bio snart. Jag och lilla-syster brukade ha fredagsdejt med indisk mat och bio, tror jag får försöka införa en version av det här i Berlin - och får då tillfälle att spana in de olika biograferna i stan.
 
Kollektivtrafik i Berlin. Bra film för dig som är novis. Kan tilläggas till denna film att det är lätt att köpa biljett med kontanter på bussarna i stan. Bra för dig (och mig) som inte har en S- eller U-bahnstation inom kortare gångavstånd.
 
Festival of lights i Berlin. Ja! Denna är igång i detta nu och nästa helg, innan den släcker ner för denna gång, ska jag och Christer vandra runt i nattliga promenader. En massa foto ska tas.
 
 
Berlin i en Hot Rod. Jag har börjat se mer och mer reklam för detta runt om i stan, så kanske att jag får prova på detta en (varm) höstdag. Verkar ju onekligen spännande!
 
Moabit i Berlin. Området jag mer och mer börjar upptäcka. Hittills har jag spenderat mestadels av vandrade tiden längst med Spree (så himla vackert) men norröver ska spanar in inom det närmsta.
 
Oktober i Berlin. Ja, nästa helg slutar både Berlins oktoberfester och Berlin light festival, efter det får vi vänta tills november och - alla julmarknader tar sin början. Mys!
 
Best.Of.Berlin just nu. Här får du en första inblock i det där vandrandet längst med Spree jag skriver om här ovan. Trevlig promenad där mycket upptäckande kan göras, helt klart.
 
Street food i Berlins kulturbryggeri. Åh, street food. Eller kanske spännande mat rent generellt är ju trevligt. Du har fortfarande chansen att spana in matmarknaden på Street food auf Achse på söndagarna framöver så ta den. Gott, gott, gott!
 
- och, har du nu råkat missa något av dessa inlägg, don't ya worry. Spana in länkarna här ovan och ta igen det tills nästa gång :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...