Jul på gång i Berlin

På måndag börjar Berlins första julmarknad (så vitt jag vet). Potsdamer platz är först ut och veckan därpå, den 21e november, följer i princip hela stan efter. Jul i Berlin är mysigt och massivt. Många, många marknader är igång runt om i stan och jag längtar till och med en liten snutt inför det. Maten är god, du kan dricka goda saker, spana i fint hantverk eller fnissa en stund åt alla plastsaker som förvånande nog går hem hos folk.
 
Nu till saken. Jag har hittat tre olika länkar med juligt innehåll som jag tänkte dela. Visit Berlin bjuder på två av dem och den tredje är Holy Heimats marknadsinfo. Holy Heimat har jag faktiskt aldrig besökt så en till på listan över saker att se och göra i världens bästa Berlin :) Och vad heimat betyder kan jag ju faktiskt skriva mer om i ett inlägg senare i veckan.
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Jul i Berlin
Taggar: 2016, Berlin, Best of Berlin, Holy Heimat, Potsdamer platz, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, jul, jul i Berlin, julmarknader, visit berlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...