Att hänga i Berlin

Detta inlägget som jag hittade för ett tag sedan hos i Heart Berlin gjorde mig lite glad. För om det är något som jag reflekterat lite mer över sedan jag blev Berlinbo så är det den här Carpe Diem-känslan som jag tycker mig se runt om i stan.
 
När jag är ute och går kan jag se människor sitta, ensamma eller i grupp, på en bänk läsandes, invid kanalen med fötterna dinglandes över kanten, spelandes gitarr för sig själv, vilandes på en gräsplätt i parken... The list goes on and on. Och jag tycker det är himla härligt! Helt klart en av anledningarna som gör Berlin så behaglig att vistas i. Här lever man inte efter devisen "livspussel" utan efter "livsnjut". Något som jag försöker lära mig mer om för varje dag som går. Nyttigt, helt klart, i detta (normalt) så stressande 2000-talsliv.
 
0 kommentarer publicerat i , Leva i Berlin;
Taggar: Berlin, Best of Berlin, Carpe Diem, Hänga i Berlin, I Heart Berlin, Livsnjut, Livspussel, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...