Weekend i Berlin

Mojito som eftermiddagsdrink funkar fint en ledig dag i Berlin
 
Kommer ni ihåg inlägget jag skrev om att planera sin tid för optimalt Berlinhäng i år? Nu till helgen är en sådant helg. Ledig torsdag = klämmis-fredag för många = fyra lediga dagar att fritt hänga i Berlin. Jag fick frågan igår om det "ska vi inte åka, det är ju trots allt ledigt!", så i skrivande stund sitter jag här och förhandlar med mig själv - har plånboken råd eller inte råd? Ja, i vilket fall.
 
Våren har riktigt på allvar kommit till Berlin och i helgen ska det nästa till och med bli sommarväder. Ah! Så vad ska man göra en solig (vår)dag i Berlin? Man ska...:
 
♥ Äta en glass i valfri glassbar
♥ Dricka en öl (eller för all del två) i valfri Biergarten. (Jag gillar ett litet ställe i Spandau lite extra om somrarna.)
♥ Promenera runt i alla vackra omgivningar
♥ Vila en sväng vid Maybachufer
♥ Äta god utelunch på Bergmannstraβe
♥ Gå på loppis på Mauerpark
 
Åh, Berlin, du bist wunderbar!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...