Caféer i Berlin

... eller Utecaféer i Berlin, om jag ska vara helt riktig. Visit Berlin har gjort det igen och denna gången är det en lista på mysiga utecaféer jag delar med mig av. Om en vecka åker jag mot Berlin igen, så ni kan tro att jag ska spana in ett par av ställena närmre. Sol, glass, öl i en park - i Berlin. Kan inte bli mycket bättre!
 
Pic: VisitBerlin / Philip Koschel
 
Ett axplock från listan;
 
Café am Neuen See. Caféet som ligger tjustigt i Tiergarten bredvid sjön. Mat, öl och roddbåt. Behöver man mer? - Liechtensteinallee 2, Tiergarten
 
Strandbar Mitte. Ligger granne med en av mina favoriter, James-Simon Park, och har gratis danslektioner varje kväll i olika teman. Tango, salsa, tjusig vals. Kulissen kan knappast bli finare, med Domen i bakgrunden med kluckandet av Spree bredvid. - Monbijoustraße 3, Mitte
 
Pic: BerndSchönberger
 
Teehaus im Englischen Garten. Ett engelskinspirerat théhus mitt i Tiergarten. Scones all the way med en afternoon tea? Ja tack! Och för att göra saken ännu bättre hålls gratis konserter här på söndagarna. - Altonaer Straße 2/2a, Tiergarten
 
Café am Engelbecken. Ett café med placering mitt emellan Kreuzberg och Mitte, alldeles bredvid en stor anlagd fontän. Deras kakor ska vara fantastiska och placering sägs göra så du glömmer storstadslivet för en stund. (Vilket jag generellt tycker om Berlin. Så mycket grönt och öppna platser att du glömmer av att du befinner dig i en storstad.) - Michaelkirchplatz 24, Kreuzberg
 
Café Eule im Gleisdreieck. Ja, på tal om gröna öppna ytor. Café Eule vid Gleisdreiecks park är inget undantag. Inte heller att de ska ha trevliga kakor och gott kaffe (för den som gillar sådant ;) - Gleisdreieck park, Bülowstraße, Kreuzberg
 
Mar y Sol. Tapascafé med placering vid Savignyplatz - ytterligare en av favoritplatserna i Berlin. Hit ska jag försöka dra med mig Christer nästa vecka. Om jag äter oliver får väl han äta gambas. Omnom! - Savignyplatz 5, Charlottenburg
 
Humboldt-Terrassen. Ovanpå Humboldtbox ligger deras café och terrass med utsikt i alla vädersträck. Det, plus varm apfelstrudel, gör livet komplett.  - Schlossplatz 5, Mitte

0 kommentarer publicerat i Sommar i Berlin, Äta och dricka i Berlin;
Taggar: Berlin, Café Eule im Gleisdreieck, Café am Engelbecken, Café am Neuen See, Humboldt-terrassen, Mar y Sol, Strandbar Mitte, Teehaus im Englischen Garten, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, caféer, savignyplatz, utomhuscafé
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...