Midsommar (utan Berlin)

Midsommaaaaar! Ja, jag måste erkänna att jag var grymt sugen på att åka till Berlin denna helgen, speciellt när jag spanade in vädret tidigare i veckan. I Småstaden skulle det bli 22 grader regn och åska, medan i Berlin skulle det bli 32 grader strålande sol... Ja. Förra året spenderade jag midsommarhelgen i Berlin och det var minst lika trevligt som firandet hemma (sorry, familjen).
 
Jag och Christer chillade vid Savignyplatz, åt midsommarkebab, frossade i hallon, svalkade oss med drinkar på Irish pub och tog en sväng förbi Classic remise. Denna helgen får det istället bli lite Berlin-längt inför nedräkningen mot semestern om fyra veckor. Då ska jag åka tillbaka till stan som får mitt hjärta att slå dubbla slag. Och - på tal om att chilla vid Savignyplatz - jag återkommer i dagarna med ett lunchtips!
 
Bilder från förra årets midsommarfirande i Berlin ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...