12 Apostel i Berlin

Som en bisats till inlägget, men definitivt inte till livet, vill jag skriva att det var tur att jag stannade hemma i Småstaden under midsommarhelgen trots allt. I lördags blåstes ljuset av min mormor ut och den tacksamhet jag känner över att ha haft just henne som mormor betyder allt. Och jag var där. Jag fick vara med under hennes 28 sista år i livet och hon fick vara med på början av min resa. Tack <3

 
 
Jag går vidare mot 12 Apostel. Kan vara rätt passande ändå, tänker jag mig. Vi åt för tre veckor sedan lunch på denna mysiga restaurang vid Savignyplatz, men jag har förstått att restaurang(-kedjan) finns på fler platser runt om i stan. Vid Savignyplatz var det i vilket fall mysigt att sitta, då restaurangen här ligger vid en sidogata (Else-Ury-Bogen). Solen stod på och gjorde uteserveringen till en go plats. De hade även en innergård som såg grymt mysig ut, så kan tänka mig att här även är trevligt kvällstid.
 
Jag åt en melonsallad och Christer, min älskade följeslagare, åt pasta bolognese i klassisk anda. Maten var god, så där trevligt och svenskt "lagom" liksom, och stället mysigt. Kan tänka mig att gå hit igen.
 
0 kommentarer publicerat i Äta och dricka i Berlin
Taggar: 12 Apostel, Apostel 12, Berlin, XII Apostoli, berlinblogg, berlinguide, berlintips, best of berlin, bestofberlin, savignyplatz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...