Årsplanering - ledighet i Berlin

Är du en sådan som jag, som gillar att ha en planerad semester att se fram emot? En morot att sträva efter, ett mål eller en paus i vardagen. Förra året blev det för mig sex resor till Berlin, och många av dessa resor behöver inte kosta dig så många semesterdagar i fall du planerar din resa. Se här;
 
 
Under påsken behöver du inte ta ledigt någon dag för att få fyra hela dagar i Berlin. För en långhelg i maj krävs endast en ledig dag, och det samma gäller för långhelger i juni. Sommaren i Berlin känns given, så lägg ett par dagar här om du, som jag, vill lägga än mer tid i stan.
 
Förra året var jag för första gången i Berlin under stans Light Festival. Trevligt tyckte jag, så om du har dagar över - varför inte lägga dem här? Och julen i Berlin. Det var inte länge sedan vi lyfte ämnet och här ska du, liksom på sommaren, lägga dagar ifall du gillar stan och vill uppleva total julighet. Julighet som, från och med nu, blev ett ord.
 
Tror jag ska börja planera påskens tur. Om det nu inte blir så att någon annan stad äras av besök (man kan ju aldrig veta ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...