Bilder: Julmarknader i Berlin

22 dagar kvar tills turen går ner mot stan och jag peppar mig fördärvad av googlade bilder på marknaderna runt om i Berlin. Tänkte därför dela dem här, så att vi är fler om eländet ;) Skämt å sido. Spana in dessa mysiga bilder och få jul i Berlin-craving deluxe.
 

Den översta bilden, från ett smyckat Gendarmenmarkt. Som tidigare skrivet en av mina favoritmarknader i stan. Bild två från Alexanderplatz. Tjusig bild där till och med världsklockan kommit i bild. Ska försöka ta en liknande själv tror jag minsann :) Bild tre kan jag inte riktigt placera, men visst blir man sugen på varm glühwine till kalla kinder? Fjärde bilden, från ett modernt Potsdamer platz. Har skrivit det förr och kan skriva det igen - här hittar du några av de coolaste byggnaderna i stan, så är du arkitekturnörd - ta en sväng hit. Sista bilden, även den vid en arkitektoniskt vacker byggnad - Schloss Charlottenburg. Mysig marknad (där du dricker varm äppelmust, obs! Missa ej!) och spanar in hantverket.
 
Pics: Berliner morgenpost, top10berlin.de, t-online.de

0 kommentarer publicerat i Jul i Berlin
Taggar: Berlin, berlinblogg, berlintips, best of berlin, bestofberlin, jul, jul i Berlin, julmarknader, weihnacht, weihnachtsmarkt
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...