Classic Remise Berlin

Min man är billackerare och biltokig. Det går inte att dölja (varför man nu skulle göra det?!). Ser han en snygg bil eller en som är fränt lackad går han ner på huk och granskar "in i minsta detalj". (Yes, Sickan är en av mina personliga favoriter, haha!) När vi då för ett par år sedan fick nys om Classic remise i Berlin var vi ju tvungna att bocka av det från listan. Men, av oklar anledning har det inte blivit av förrän nu.
 
Så. Vad är Classic remise? Det är små fina verkstäder som alla har gemensamt att de riktat in sig på äldre coola bilar. Klassiker, helt enkelt. Verkstäderna lever under samma tak och under tiden som bilar genomgår förvandling ställs de ut i lokalerna. Vissa av bilarna som ställs ut har dock hyrt sin plats av berlinska eller tyska entusiaster som vill visa upp sina finfina bilar.
 
Och även om inte jag är någon bilfantast kan även jag uppskatta detta. För design, det är jag intresserad av. Och spana in linjerna! Det är faktiskt snygga grejer det!
 
 
Classic remise har öppet varje dag;
Måndag - lördag 08.00-20.00
Söndag 10.00-20.00
 
... kostar gratis! ...
 
 
Du hittar hit (genom att ta bilen till);
Classic Remise
Wiebestraβe 36-37
105 53 Berlin
 
I närheten ligger; U7 - Mierendorffplatz alt Jungfernheide, S41 - S42 - S46 Beusselstraβe (se nedan!)
 
 
0 kommentarer publicerat i Se & göra i Berlin
Taggar: Berlin, berlinblogg, berlintips, best of berlin, bestofberlin, bila, car, classic remise, designade
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...