Bryggerier i Berlin (om Samme får välja ;)

I påsk när vi styr stegen mot Berlin följer syrran + sambo-Samme med. Och Samme, han är intresserad av öl han. Och absolut inget ont med det, det är jag också, haha! Har man jobbat, som jag, på Sveriges enda mälteri så kanske det följer med tänker jag. En massa spännande sorter ska det vara och varför inte gjord direkt på plats? Efter en sökning gjord på google fick jag fram nedan träffar...
 
 
Bryggerier i Berlin. De flesta verkar dock vara resteuranger belägna i gamla brygghus men en kan aldrig vara riktigt säker. Den gula punkten längst till vänster är det jag en gång har besökt. Brauerei in Spandau. Mycket trevligt ställe sommartid då deras biergarten fylls till bredden med folk (och öl).
 
Men. Några av de ovan får vi kanske spana in i helgen? Jag vet ju till exempel ett ställe som heter Haus der 100 Biere. Finns på två ställen, mig veterligt, i Berlin och det är på Potsdamer platz vid Arkaden samt vid Halensee, nästan längst ut på Ku'Damm. Dit ska jag i helgen. Check :p

0 kommentarer publicerat i Äta och dricka i Berlin
Taggar: Arkaden Potsdamer Platz, Berlin, Biere, Halensee, Haus der 100 Biere, Ku'damm, Potsdamer platz, berlinblogg, berlintips, biergarten, blogg, tips
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...