Blue Man Group Berlin

Och så var det dags att bocka av Blue Man Group från listan. Som jag skrev tidigare så har jag under alla år vandrat förbi plansch efter plansch med reklam om dem och alltid under "vad gör dom?". Och nu fick jag veta.
 
 
Sjukt kul föreställning med musik och spex. Vad annat kan det bli med tre slagverkare som målat sig blå? Musiken var bra och spexet var, om något barnsligt, också bra. Föreställningen varade i 90 minuter och det kändes alldeles lagom. Om något så hade jag kanske velat ha ännu mer musik och lite mindre "flumm" där dessa blå vandrade ut i publiken och skulle få de till att göra ett och annat. Men kul var det och jag ger dem 4 av 5 blåbär :p
 
Alla i mitt sällskap tyckte att det var värt sitt besök. Ett tips jag kan komma med är väl att det egentligen inte spelar så stor roll vilken priskategori man väljer på sina biljetter. Teatern var såpass liten och med bra lutning att man säkert såg lika bra vart man än satt.
 
Så. Två tummar för Blue Man Group!

0 kommentarer publicerat i Se & göra i Berlin
Taggar: Berlin, Potsdamer platz, berlinblogg, berlintips, best of berlin, bestofberlin, blogg, blue man group, tips
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...