Fyra favoriter i sommar-Berlin

Nyss blev det en tur till Berlin igen, för att fylla på älsklingsstads-förrådet, men min förhoppning är att vi ska dit om bara ett par veckor igen. Denna gången var vi en sväng på Judiska museet, där vi faktiskt inte har varit tidigare, så det kommer en recension om det så småningom. Men i detta inlägget vill jag koppla ihop några av godbitarna av mitt favorit-Berlin.

 
1. Om man åker till Berlin på sommaren tycker jag att en promenad längst barerna vid Spree är givet. Så trevligt! Några av restaurangerna och småhaken vid riksdagskvarteret (fortfarande vid Spree) är dessutom riktigt bra!
 
Läs mer HÄR :)
 
 
2. En sväng på Zoologischer garten känns givet om man gillar att se söta djur. Sedan att man kan ha tankar om djur-i-bur är ju en sak. Men sälmatningen är fantastiskt kul att se i alla fall...
 
Läs mer HÄR.
 
3. Picnic vid Viktorapark. I Kreuzberg hittar vi Viktoriapark, mer känd som Berlins enda kulle ;) Högst upp är det fantastiskt fin utsikt och parken med vattenfall är underbart fin sommartid. Köp med dig mat från saluhallen som ligger på Bergmannstraβe några minuter bort och placera dig på en filt. Så trevligt.
 
Läs mer om Viktorapark HÄR och se karta för riktning nedan;
 
 
4. Området kring Hackescher Markt. Love. It. Små coola lokala butiker mixas med fräsiga kända varumärken. Små innergårdar, trevliga matställen. Åk hit helt enkelt :)
 
Läs mer HÄR! Även ett av favvo-burgarställena ligger här, läs mer HÄR.
 
 
 
Det var fyra-favvosar just nu. Ett litet litet axplock av allt det härliga i Berlin. Och, som vanligt förespråkar jag att man tar cykeln runt. Det är då jag har hittat tre av de fyra ställena ovan. Läs mer om det HÄR.
 
Varmt välkomna till Berlin ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...